Tallinna Ühisgümnaasium
Perfectus esse in litteris
Tallinna Ühisgümnaasium sai liikmekaardi Euroopasse! 31. jaanuaril 2023 anti Tallinna Ühisgümnaasiumile Erasmus+ ja Euroopa Solidaarsuskorpuse Agentuuri juhataja Rait Toompere poolt pidulikult akrediteerimistunnistus. Järgnevate logode alt leiate Tallinna Ühisgümnaasiumi Erasmus+ blogi kus on kirjas kõik meie tegemised ning Erasmus+ ja Euroopa Solidaarsuskorpuse agentuuri kodulehe.
CertiLingua on Euroopa kvaliteeditunnistus, mis tõendab gümnaasiumilõpetaja kahe võõrkeele oskust B2-keeleoskustasemel, lõimitud aine- ja keeleõppes osalemist ning Euroopa pädevuste ja kultuuridevahelise suhtluse kogemuse omandamist.Sertifikaate väljastavad õpilastele CertiLingua programmiga liitunud riikide õppeasutused, millel on oma riigi haridusministeeriumi akrediteering.Programm sai alguse Saksamaal 2004. aastal ja esimesed sertifikaadid väljastati 2008. aastal.
Eesti on võrgustiku liige 2014. aastast. CertiLingua programm väärtustab mitmekeelsust ja kvaliteetset keeleõpet, tõstes esile õpilase individuaalse pingutuse ja tulemused. Samuti on CertiLingua akrediteering tunnustus koolile, kes on üheks prioriteediks seadnud keeleõppe ja kultuuridevahelise suhtluse arendamise.
Eestis on viis CertiLingua kooli: Kadrioru Saksa Gümnaasium, Kristjan Jaak Petersoni Gümnaasium, Tallinna Ühisgümnaasium, Tartu Annelinna Gümnaasium ja Viljandi Gümnaasium.
CertiLingua programmist saab lähemalt lugeda Haridus- ja Teadusministeeriumi kodulehelt (https://www.hm.ee/et/tegevused/keeled/voorkeelte-ope-eestis) ja võrgustiku kodulehelt (www.certilingua.net). CertiLingua programmi Eestis koordineerib HTM keeleosakond (Pille Põiklik, pille.poiklik@hm.ee, tel 735 0223).
CertiLingua Tallinna Ühisgümnaasiumis
Tallinna Ühisgümnaasium sai teise akrediteeringuperioodi 2024-2027 aastateks CertiLingua kooliks haridus- ja teadusministrilt aprillis 2024.
Lähemat teavet programmi kohta jagab meie kooli CertiLingua kontaktisik Kati Bakradze-Pank (kati.bakradze-pank@tyhg.edu.ee).
Alates 2020 aastast on meie koolis saanud CertiLingua tunnistuse
2020/2021
Theresa Pulst (hispaania ja inglise keel, projekti teema “Exchange year in Argentina”
2022/2023
Natali Weddro (soome ja inglise keel, projekti teema “Language Trip to Lahti”)
Katariina Klammer (soome ja inglise keel, projekti teema “Student Exchange in Finland, Ii”)
Emili Kalda (soome ja inglise keel, projekti teema “Exchange Student in Finland”)
2023/2024
Girtel Muru (hispaania inglise keel, projekti teema “Foreign student in Portugal”).
xxxx
Tallinna Ühisgümnaasiumi koostööprojekt Ehte Gümnaasiumiga „EU naeratus“ Rootsi Suursaatkonna toetusel. Arutelusid klassis ja podcaste viis läbi suure ajakirjaniku kogemusega Marianne Mikko.
Ilmunud podcaste saad kuulata siit
Comenius 2013-2015
Tallinna Ühisgümaasium osaleb Euroopa elukestva õppe programmi allprogrammi Comeniuse koolide koostööprojektis.
Projekti nimi on „Healthy P.I.C.N.I.C“ – „Healthy Positive, Intercultural, Noble, Imaginative, Children“
Projekti töökeel on inglise keel.
Projekti partnerkoolideks on:
Meie koolis on koordinaatoriks Kati Bakradze. Tiimi liikmed on veel:
Liivia Kivit
Merily Heinmaa
Triin Timm
Luule Vanaselja
Hanna Toom
Kai Tajur
PROJEKT „AKTIIVNE JA TURVALINE KOOLIPÄEV” |
Jaanuarist 2010 käivitus Turu ja Tallinna haridusametite koostöös projekt „Aktiivne ja turvaline koolipäev”, millesse on kaasatud mõlemast linnast üle 40 kooli. Projekti eesmärgid on:
Igas osalevas koolis on loodud töörühm, kes ärgitab oma koolis vajalikke tegevusi ning suhtleb teiste koolidega kogemuste vahetamiseks ja uute ideede saamiseks. Meie koolis kuuluvad projekti meeskonda direktor Mehis Pever, huvijuht Kristiina Lillepea, õpetajad Maia Looskari, Luule Vanaselja ja Kai Tajur. Meie õpilaste põhiprobleemina näeme võimaluste ja ka oskuste puudumist oma vaba aja mõistlikuks sisustamiseks. Algklasside õpetajad püüavad oma laste vahetunde organiseerida kodust kaasavõetud lauamängude ja liikumismängude abil. Kuid põhikooli õpilaste jaoks on vahetunnid tõeliselt igavad. Joosta ei lubata, klassis olla ei lasta, raamatukokku ja sööklasse ka kõik ei mahuks – seega polegi peale seina ääres istumise midagi teha. Teine probleem – koolil on peale renoveerimist korralik aiaga piiratud territoorium, kus kevadel ja sügisel saaks ilusate ilmadega pikki vahetunde veeta. Paraku ei ole meie palliplatsid ja majaesine kooliõu siiani aktiivset kasutamist leidnud. Miks see nii on ja kuidas olukorda parandada? Lahenduste leidmiseks ootame kõigis vanuses õpilaste, lapsevanemate ja õpetajate kaasamõtlemist. Projekti töörühmal on plaanis läbi viia küsitlusi ja teha ajurünnak õpilasesindusele. Tulemustest loodame abi saada oma edasise tegevuse planeerimisel ja õpilastele uute tegutsemisvõimaluste pakkumisel. Kõigi Tallinna koolide tööd projekti „Aktiivne ja turvaline koolipäev” raames saab näha selle projekti kodulehelt: http://safeandactiveschoolday.wikispaces.com/Schools |